Napsali o nás
Napsali o nás
V aktuálním čísle PROFI PORADENSTVÍ A FINANCE naleznete rozhovor s vedením společnosti Law Insurance Company s.r.o. Jakubem Tomoszkem a Květoslavem Chytilem. Přibližuji problematiku náhrady škody a představují budoucnost v oblasti produktu, který je určený pro celou rodinu.
Celý rozhovor si můžete přečíst níže.
O pomoc při plnění z pojistky stojí každý
Společnost Law Insurance Company není pojišťovna, je to „nestranná“ společnost, která pomůže s náhradou škody. Ředitel Jakub Tomoszek vysvětlí, že mohou poradcům nabídnout nejen zajímavý produkt, ale vlastně také „vstupenku ke klientovi“.
Takže když nejste pojišťovna, jste vlastně „spojenec klientů“?
Tím, že nejsme pojišťovna, jsme nestranní, jsme společnost, která se zabývá právem v pojištění, především náhradou škody. To například znamená, když má klient pocit, že nedostal adekvátní pojistné plnění ze strany pojišťovny, tak se na nás může obrátit. Daleko zajímavější je však oblast náhrady škody, kterou poškozenému někdo způsobil nebo za ní nese odpovědnost.
Finanční poradci se ale této oblasti vlastně nevěnují?
Poradci znají produkty pojišťoven, zaměřují se tedy vlastně na dva typy škod, ale ony existují tři typy! První typ škody je, že ji způsobím sám sobě (řeší se z pojištění např. HAV, úrazovky atd.), druhá, že škodu způsobím já někomu (POV, obecná odpovědnost atd.).
Ale třetí možnost je, že někdo způsobí škodu mně – a na to jsme my. Zde lidem poskytujeme komplexní ochranu a zajištění adekvátního odškodnění.
Tam je ale plnění obvykle omezené?
Když jsme se ptali lidí, co byste dělali, když vám někdo způsobí škodu: „budu čekat, co dostanu“. Lidé si dnes neumějí říct o to, na co mají nárok. Naše společnost a náš konkrétní produkt, který poradci nabízejí, v podstatě stojí na dvou větách, které pravidelně slýcháváme – neznalost zákona neomlouvá a o co si neřeknu, to nedostanu.
Takové situace nemají lidé ošetřené a my se snažíme je zajistit prakticky. Někdy říkáme, že jsme takový praktický lékař v oblasti práva: jako máte svého praktického lékaře, u nás máte svého praktického právníka.
Ve chvíli, kdy mně někdo něco způsobí, budu mít někoho, kdo se v problematice orientuje a zajistí, aby ta moje škoda byla nahrazena, ať na majetku nebo na zdraví.
To chce ale řadu spolupracujících odborníků z pojišťovnictví, soudních znalců a kdoví, čeho ještě?
Je to tak, náš tým tvoří nejen kmenoví zaměstnanci, kteří mají více než třicetileté zkušenosti v oblasti likvidace pojistných události, oceňovaní zdraví apod., ale je tvořen také externími partnery, které pečlivě vybíráme, z oboru soudního lékařství, oceňovaní majetku a advokátních kanceláří. Viníkovi je jedno, kolik pojišťovna zaplatí protistraně.
Protistrana smluvní vztah s pojišťovnou nemá, tam existuje jen zákon. Takže musíme vyrovnat zdánlivě slabší pozici poškozeného, říci mu: máš nárok na to či na ono.
Už jste otestovali svůj produkt v praxi?
Již více jak rok a půl nabízí náš produkt jedna z největších poradenských firem v zemi, produkt se jim velice zalíbil a získal si velkou oblibu. Dnes bychom již chtěli nabídnout produkt napříč trhem. Proto máme v plánu oslovit všechny velké firmy a jsme přesvědčení, že komplexnost se jim zalíbí stejně jako ostatním. V tuto chvílí máme necelých 4000 klientů.
Takže počítáte, že se rozšíří Váš produkt do široké veřejnosti?
Nabídneme jej doslova široké veřejnosti, což znamená, že jedním z distribučních kanálů mohou být poradci, ale může to také být realitní kancelář. Nejsme pojišťovnou, náš produkt může prodávat každý. Podle našeho názoru nabízí důležitou prevenci: ošetřit situace, když se v budoucnu něco stane, aby lidé nezmatkovali, věděli, že mají někoho, o koho se opřít. Produkt, který je cenově velice přívětivý, je určen pro celou rodinu – všem jim poskytneme naše služby.
To ale vyžaduje hodně komplexní servis?
Musím se přiznat, že jsme nevymysleli něco úplně nového. V západních zemích, jako je Velká Británie, Spojené státy, toto funguje 150 let, je to tam naprosto běžné. U nás jsme teprve na začátku.
Snažíme se jen dosáhnout toho, aby poškození dostali to, na co mají nárok, jednorázové i budoucí nároky. Např. výraz „překážka v lepší budoucnosti“, což znamená trvalé následky, ty se mohou nárokovat až rok po ustálení zdravotního stavu, někdy po dvou letech. Kolik lidí to udělá? Musí být znalecký posudek, znovu zažádat atd. Je spousta nároků, které je potřeba, aby lidé o nich věděli. V pojišťovnách leží spousty peněz, o které si lidi neřeknou.
Tedy vlastně pomáháte poškozeným vymoci odškodnění podle zákona?
Abych to vysvětlil, tak jako pojištěný mám s pojišťovnou smluvní vztah, tam jasně vidím, že v pojistné smlouvě mám za léčení úrazu 500 Kč za den, léčím se deset dnů, tak dostanu 5000 Kč. Tady ale žádný smluvní vztah není, jediné, co tu je, zákon, a ten je třeba znát, protože pojišťovna nikdy neřekne: „nechtěl byste ještě něco, kdybyste doložil to a to, ještě vám dáme“. Protože to není klient té pojišťovny a pojištěnému (viníkovi) je vlastně jedno kolik poškozený získá.
Pak je jedno velké téma, které by bylo zajímavé zmínit. Jedná se o náhradu škody podle o.z. platný od 1. 1. 2014. V § 2958 o.z. se přímo říká, že škůdce nahradí škodu formou peněz, ale nelze-li výši určit, stanoví se podle zásad slušnosti. Kolik to je? Někdo může říci „sorry“, někdo 10 milionů.
Tady se čeká na soudní rozhodování (nechci říci přímo precedenty), podle kterých by se měly soudy orientovat?
Taková rozhodnutí již známe. Letos již řešíme více jak 350 případů právě v oblastech, o které se opíráme, a to jsou naše zkušenosti. A díky tomu jsme úspěšní a dokážeme řešit 95 % případů mimosoudně, lehce, jednoduše. Jen v několika případech k soudu dochází, ale to je výjimečné.
Aby odškodnění bylo adekvátní je potřeba, abychom s poškozeným začali komunikovat hned od začátku, aby věděl, na co má nárok, co může využít a co naopak nemá oporu v zákonu.
Váš produkt by mohl pomoci zlepšení image poradcům? Může si jej klient i „otestovat“?
Chceme být moderní a rychlou firmou, to je to, co doba chce. Všechno chceme hned, a proto chceme lidem v našem produktu (službách) ukázat, že hned si to může vyzkoušet. Ne, že bude něco platit, kdyby náhodou, ale můžu produkt využít kdykoliv. Proto je součástí naše produktu právní poradna, kterou můžu využít kdykoliv na jakoukoliv otázku z oblasti práva. Můžu si nechat například zkontrolovat nájemní smlouvu, pracovní smlouvu nebo se jenom zeptat na hlučného souseda. Na to klienti slyší a chceme zprostředkovat kvalitní právní služby pro všechny.
Jakým způsobem probíhá komunikace s klientem?
Snažíme se využívat moderní technologie, Každý klient dostane přístup do klientské zóny jako v bance, kde má přehled jak o svém produktu, tak o svých případech. Vidí tam fotku konkrétního odborníka, jeho telefon, email, má možnost s ním chatovat.
Lidé potřebují pomoc. Chceme tímto produktem odbourat nešvar, který často slýcháváme: „chlapi v hospodě říkají...“ Ale je to pravda nebo ne? Chceme, aby náš klient v hospodě řekl: „kluci, ale můj právník má na to úplně jiný názor – je to tak a tak“.
Chceme dělat osvětu v oblasti práva. V tom nás také podporují advokáti, oslovují nás. Lidé mají z advokátní kanceláře strach, mají strach, že je to bude stát spoustu peněz s nejistým výsledkem. My jim ukazujeme stránku, že každý má svá práva a dostupnost svá práva získat. Kdykoli mohou psát neomezený počet dotazů.
Máte 4000 klientů, jste schopni jich „utáhnout“ i několikanásobek?
Vzhledem k obrovskému zájmu o náš produkt jsme personálně velice dobře připraveni. Není to jenom práce, náš tým to především baví, protože za každým vyřešeným případem nejsou jen peníze, ale i příběh a emoce.
Jinak by bylo důležité říci, že z vymoženého plnění, které generujeme pro zákazníky, si účtujeme feečko. Rozlišujeme také, jde-li o zdraví, tam je to níž, nebo o majetek. Říkám to proto, že to deklarujeme ve smlouvě, a přinášíme zákazníkům až o 70 % víc, než by sami byli schopni se domoci.
Pro poradce možná to nejdůležitější, co z toho budou mít?
Produkt je cenově velice příznivý a je pro celou rodinu. Smlouva klienta vyjde zhruba tolik, co běžně zaplatí na bankovních poplatcích na svém bankovním účtu, i přes tak výhodnou cenu jsme schopní poradcům nabídnou nadstandardní provize, vyšší než na jakou jsou zvyklí u pojistných produktů. Provize je navíc vyplacená pravidelně každý rok.
Není to jen o provizích za sjednaný produkt. Mnohdy klient přijde při odškodnění k velmi slušným penězům a tady je pro poradce jistě práce. Také si myslíme, že takový produkt nejen klientům pomůže, ale může to být i jakýsi „otvírač dveří“ jak k novým klientům, tak i k těm, kterým chce poradce nabídnout něco nového či udělat nový obchod.
-
Napsali o nás
V aktuálním čísle PROFI PORADENSTVÍ A FINANCE naleznete rozhovor s vedením společnosti Law Insurance Company s.r.o. Jakubem Tomoszkem a Květoslavem Chytilem. Přibližuji problematiku náhrady škody a představují budoucnost v oblasti produktu, který je určený pro celou rodinu.Vloženo: 10.10.2015 více