Jak nakupovat na internetu?
Jak nakupovat na internetu?
Je to tady. Blíží se Vánoce, ve městech se začíná objevovat vánoční výzdoba, na náměstích se prodává punč a obchodní řetězce se hemží lidmi shánějícími vánoční dárky. Nakoupit v prosinci bez toho, abychom strávili desítky minut ve frontě, se stává zhola nemožným, a proto se čím dál víc lidí uchyluje k nákupům na internetu. Není taky divu. Komu by se chtělo pobíhat v mrazu a shánět zboží, které bude po vašem příchodu stejně vyprodané, když si ho můžete objednat na internetu v pohodlí vašeho domova a ještě u toho popíjet čaj. Jak však nakupovat na internetu a nenachytat se?
1. Hledejte základní informace – první co by měl každý kupující na internetu udělat, je ověřit si, zda obchodník, který zboží nabízí, je skutečně tím, za koho se vydává. Tyto údaje by měl mít každý obchodník na stránkách uveřejněny, zejména přesné identifikační číslo dodavatele, informaci, jak se zboží jmenuje včetně stručné charakteristiky, cenu zboží včetně informace, zda jsou k ní připočteny všechny daně a poplatky, informaci, jakým způsobem je možné zboží zaplatit, a také dobu dodání. Kontrola těchto údajů vám zabere jen několik málo minut a ušetří vás zklamání, že zboží nedorazilo.
2. Odstupte od smlouvy – ani skutečnost, že si pečlivě překontrolujete výše uvedené údaje, vám však nezaručí, že budete se zbožím spokojeni. Od toho je zde možnost vrácení zboží. Odstoupit od smlouvy můžete do 14 dní od převzetí zboží, a to bez udání důvodů či jakékoliv sankce. Prodejci často tuto možnost kupujícím nesdělují a spotřebitelé si tak myslí, že od smlouvy odstoupit nemohou. Opak je ale pravdou. A nejen to. V případě, že vám prodejce možnost vrácení zboží zatají, prodlužuje se lhůta o celý rok – tedy na jeden rok a 14 dní od převzetí zboží. Dalším trikem, který obchodníci na internetu velmi rádi používají, je vrácení pouze ceny, kterou jste za zboží zaplatili. Máte však nárok na zaplacení veškerých nákladů na dodání, tedy i poštovného a balného.
3. Reklamujte zboží – stejně jako v kamenných obchodem, i na internetu se může stát, že vámi vybrané zboží bude mít vadu. Pokud si však zboží skutečně přejete a nechcete od smlouvy odstoupit, není nic jednoduššího, než zboží reklamovat. Postup, jak zboží reklamovat najdete v reklamačním řádu.
4. Porovnávejte, porovnávejte, porovnávejte – nespornou výhodou nákupů na internetu je to, že si můžete najít nabídku, která je pro vás nejvýhodnější. V dnešní době existuje celá řada srovnávačů cen, kde vám po zadání požadovaného výrobku vyjedou internetové obchody, kde zboží seženete nejlevněji. Ušetřit můžete také na poštovném, jelikož celá řada prodejců už nabízí možnost osobního vyzvednutí zboží, ať už na prodejně nebo na speciálních výdejních místech. Čtěte recenze, názory klientů a doporučení. Zkrátka porovnávejte, porovnávejte a porovnávejte. Ušetříte tak nejen čas, ale hlavně vaši peněženku.
-
Napsali o nás
V aktuálním čísle PROFI PORADENSTVÍ A FINANCE naleznete rozhovor s vedením společnosti Law Insurance Company s.r.o. Jakubem Tomoszkem a Květoslavem Chytilem. Přibližuji problematiku náhrady škody a představují budoucnost v oblasti produktu, který je určený pro celou rodinu.Vloženo: 10.10.2015 více